MAPY SZLAKÓW ON-LINE
Nasza mapa Szlaków Pomorza Zachodniego
Aplikacja szlaków mapa-turystyczna.pl
Mapa umocnień Wału Pomorskiego
Pomorska Droga Świętego Jakuba
Europejski Szlak Gotyku Ceglanego
Szlakiem Mapy Lubinusa
Szlaki Pomorskie
Szlaki Lubelszczyzny
Szlaki Kujawsko-Pomorskie
Szlaki Warmii i Mazur
Szlaki Mazowsza
Szlaki Małopolski
Szlaki Dolnego Śląska
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo
PRZYDATNE MAPY
Ogólnopolska Baza Kolejowa
Archiwum Map Zachodniej Polski
Mapa Lasów Państwowych
Leśny Przewodnik Turystyczny
CIEKAWE LINKI
Architektura Sakralna Pomorza
Architektura Pomorza
Serwis Zabytek.pl
West is the best - przewodnik
Pomniki Poległych z Pomorza Środkowego
Kościoły drewniane w Polsce
Chatki i Bazy Akademickie
PROGNOZA POGODY
Niemiecka pogoda
Burzowo.info
Windy.com
ICM Polska
WSPÓŁPRACA
Poinformuj nas o fakcie złożenia reklamacji za pomocą poczty elektronicznej, opisz problem, załącz zdjęcia - my wyślemy do Ciebie odpowiedni formularz, a gdy problem jest jednoznaczny, również opłaconego kuriera. Można również pobrać formularz na naszym serwerze - DRUK REKLAMACJI .
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. Są to jedyne uprawnienia, które w pierwszej kolejności może wykorzystać Konsument. Co jednak istotne nie ma zatem możliwości zażądania od razu od sprzedawcy zwrotu pieniędzy. Często jednak konsumenci sądzą inaczej, lecz przepisy mówią jasno kiedy można żądać zwrotu zapłaconej ceny. Warto przeczytać przed reklamacją - http://winienczyma.bn.org.pl/kiedy-sprzedawca-musi-rzecz-wymienic-naprawic-a-kiedy-zwrocic-pieniadze/
Jeżeli otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub popsuje się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od Ciebie, możesz skorzystać z prawa gwarancyjnego i rękojmi. Standardowo na towar udzielamy gwarancji na okres 6 miesięcy. Wybrane produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski na okres od 6 do 24 miesięcy. Gwarancji nie podlegają wszelkie uszkodzenia mechaniczne, oraz uszkodzenia spowodowane niedbałym lub niewłaściwym, niezgodnym z przeznaczeniem użytkowaniem. Po otrzymaniu informacji o reklamacji ze strony Klienta oraz po otrzymaniu towaru stanowiącego przedmiot reklamacji, Sklep jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w ciągu 14 dni. Termin naprawy lub wymiany towaru w znacznej mierze zależy od producenta i wynosi ok. 1 do 2 miesięcy.
Aby Twoja reklamacja została rozpatrzona, powinieneś/powinnaś spełnić następujące warunki:
- do zwracanego produktu dołącz fakturę/paragon wraz z gwarancją (jeśli takowa została dołączona do przesyłki), oraz wypełniony formularz << pobierz
- produkt powinien zostać zwrócony w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym (jeśli takie posiadał).
- w przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przy odbiorze zamówienia, należy sprawdzić towar przy kurierze i spisać odpowiedni protokół szkody i powiadomić sklep aby podjąć kolejne kroki. Dokument ten jest podstawą reklamacji w firmie kurierskiej.
- w przypadku paczki "ostrożnie szkło", "ostrożnie nie rzucać", sprawdzić zawartość przesyłki i w razie jej uszkodzenia spisać odpowiedni protokół uszkodzenia oraz powiadomić sklep aby podjąć kolejne kroki. Dokument ten jest podstawą reklamacji w firmie kurierskiej.
Reklamowany produkt wysyłamy przesyłkami rejestrowanymi (list polecony ekonomiczny/paczka pocztowa ekonomiczna). Przed wysyłką należy skontaktować się celem ustalenia adresu wysyłki z powodu serwisów w różnych miejscowościach. Po rozpatrzeniu reklamacji - standardowo 14 dni roboczych (w uzasadnionych przypadkach i przy serwisie zewnętrznym do 30 dni), wysyłamy za pomocą poczty elektronicznej decyzję, oraz naszą propozycję, jeśli nie było informacji w formularzu, czego klient oczekuje.
Reklamacja z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z warunkami umowy
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) nakłada obowiązek odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową w przypadku stwierdzenia tej niegodności przed upływem 2 lat od wydania towaru. Przy czym w myśl ustawy, sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. Klient w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, ma 2 miesiące na dokonanie obowiązku informacyjnego i żądanie naprawy lub wymiany towaru na nowy. Jeżeli okaże się to niemożliwe do wykonania lub będzie wymagało nadmiernych kosztów, Klient ma możliwość domagania się obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Sklep jest zobowiązany do ustosunkowania się do tego żądania w ciągu 14 dni.
Aby Twoja reklamacja została rozpatrzona, powinieneś/powinnaś spełnić następujące warunki:
- Jeśli posiadasz, do zwracanego produktu dołącz fakturę/paragon (lub inny dowód zakupu w sklepie) wraz z gwarancją (jeśli takowa została dołączona do przesyłki), oraz wypełniony formularz reklamacyjny.
- Produkt powinien zostać zwrócony w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przy odbiorze zamówienia, prosimy o sprawdzenie towaru przy kurierze i spisać odpowiedni protokół szkody, który jest podstawą reklamacji w firmie kurierskiej.
- Reklamowany produkt należy wysłać przesyłką rejestrowaną, w rozsądnym koszcie np. list polecony ekonomiczny, paczka pocztowa ekonomiczna. Przed wysyłką należy skontaktować się celem ustalenia adresu wysyłki z powodu serwisów w różnych miejscowościach. Przy jednoznacznych problemach wysyłamy do Kupującego opłaconego kuriera. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, pokrywamy koszty wysyłki do nas i do Kupującego.
- Po rozpatrzeniu reklamacji - standardowo 14 dni roboczych (w uzasadnionych przypadkach i przy serwisie zewnętrznym do 30 dni), wysyłamy za pomocą poczty elektronicznej decyzję oraz naszą propozycję, jeśli nie było informacji w formularzu, czego klient oczekuje.
Reklamacja z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z warunkami umowy
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) nakłada obowiązek odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową w przypadku stwierdzenia tej niegodności przed upływem 2 lat od wydania towaru. Przy czym w myśl ustawy, sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. Jeżeli okaże się to niemożliwe do wykonania lub będzie wymagało nadmiernych kosztów, Klient ma możliwość domagania się obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Sklep jest zobowiązany do ustosunkowania się do tego żądania w ciągu 14 dni.
Reklamacja z tytułu uszkodzeń lub braków powstałych w transporcie
W przypadku dostrzeżenia uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu, Jeżeli towar, który otrzymasz, ma naruszone opakowanie, jest niekompletny lub uszkodzony przez przewoźnika lub brakuje towaru w przesyłce, prosimy w momencie odbioru towaru w obecności spedytora, sporządzić protokół szkody (reklamacyjny) podpisany przez dostarczyciela i odbiorcę. protokół powinien zawierać: datę, godzinę doręczenia oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków w towarze, uwzględniając jego markę i model. Po otrzymaniu wyjaśnienia od przedstawiciela Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, Sklep kontaktuje się z Klientem w celu podjęcia dalszych decyzji odnośnie ponownej wysyłki towaru lub anulowania zamówienia i zwrotu wpłaty.
Jeżeli przesyłka ma nienaruszone opakowanie zewnętrzne, możesz w obecności kuriera sprawdzić jej zawartość. Jeżeli po rozpakowaniu okaże się, że produkt jest uszkodzony, należy również spisać protokół szkody. Szczególnie dotyczy do przypadku oznaczenia przesyłki jako 'Ostrożnie' i 'Ostrożnie szkło'. Jednocześnie w takiej sytuacji napisz do nas. Reklamacje uszkodzonego produktu mogą być zgłaszane u Przewoźnika w terminie do 2 dni od chwili odbioru przesyłki. Spisany protokół należy przesłać na adres naszego sklepu wraz z dowodem zakupu.
Kupujący będący konsumentem, ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w [miasto]. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Zgodnie z nową dyrektywą unijną w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich,, istnieje możliwość rozstrzygania sporów na Europejskiej Platformie ODR (Online Dispute Resolution), pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Ponadto, może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl.
WARUNKI GWARANCJI - karta gwarancyjna do pobrania
OKRES STANDARDOWEJ GWARANCJI NASZEGO SKLEPU, WYNOSI 6 MIESIĘCY DLA KONSUMENTÓW, 1 MIESIĄC DLA TOWARÓW ZAKUPIONYCH NA FIRMĘ, O ILE ZAŁĄCZONA KARTA GWARANCYJNA NIE STANOWI INACZEJ.
Terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej obejmuje obszar RP. Niniejsza karta jest ważna wyłącznie z dołączonym dowodem zakupu.
- Sprawne urządzenie nie podlega gwarancji.
- Ujawnione w okresie gwarancji wady będą usuwane bezpłatnie w terminie 21 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji.
- W przypadku, gdy naprawa wymaga importu części zamiennych z zagranicy, termin naprawy może być wydłużony.
- Niniejszą gwarancją objęte są usterki spowodowane wadliwymi częściami i/lub defektami produkcyjnymi.
- Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy, jeżeli w okresie gwarancji upoważniony zakład stwierdzi, że usunięcie wady nie jest możliwe lub zostanie dokonana minimum jedna naprawa przez upoważniony punkt naprawczy, a sprzęt będzie nadal wykazywał wady uniemożliwiające używanie go zgodnie z przeznaczeniem.
- Nabywca traci uprawnienia gwarancyjne w przypadku uszkodzeń sprzętu powstałych na skutek wypadków losowych, niewłaściwego/nieumiejętnego użytkowania lub niezgodności z instrukcją użytkowania, przechowywania, konserwacji, transportu, samowolnego naprawiania lub przeróbek sprzętu, uszkodzeń mechanicznych, utrata karty gwarancyjnej.
- Gwarancji nie podlegają części obudowy i akcesoria podlegające normalnemu zużyciu podczas w czasie eksploatacji jak zabrudzenia, zarysowania, wytarcie napisów itp..
- Gwarancja nie obejmuje materiałów eksploatacyjnych.
- Karta gwarancyjna jest ważna po okazaniu dowodu zakupu, jeżeli jest ostemplowana przez sprzedawcę, posiada czytelnie i poprawnie wypełnione wszystkie rubryki bez zmian i skreśleń.
- Reklamujący jest zobowiązany dostarczyć urządzenie do punktu sprzedaży na własny koszt.
- Ewentualny koszt nieuzasadnionych roszczeń wynikających z warunków gwarancji oraz testowania ponosi Nabywca.
- W celu przyspieszenia realizacji naprawy gwarancyjnej należy wraz z reklamowanym towarem dostarczyć w pełni wypełniony formularz reklamacji towaru.
- Ewentualne spory związane z realizacją obowiązków gwarancyjnych będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Wiking Szczecin
- Zakup urządzenia objętego niniejszą gwarancją jest równoznaczny z przyjęciem niniejszych warunków.
- Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z niezgodności towar z umową
- Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
Chcemy zapewnić Tobie, jako Kupującemu maksimum korzyści z zakupów w naszym sklepie. Naszym celem jest Twoje zadowolenie nie tylko z wybranych produktów, ale również ze sposobu ich dostarczenia. Jednak pamiętajmy, że wzajemny szacunek oraz przestrzeganie praw i obowiązków przez oby dwie strony umowy to nie wybór ale obowiązek.