Reklamacje i gwarancja

Poinformuj nas o fakcie złożenia reklamacji za pomocą poczty elektronicznej, opisz problem, załącz zdjęcia - my wyślemy do Ciebie odpowiedni formularz, a gdy problem jest jednoznaczny, również opłaconego kuriera. Można również pobrać formularz na naszym serwerze - DRUK REKLAMACJI .

Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać  doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę  albo wymianę na nowy. Są to jedyne uprawnienia, które w pierwszej  kolejności może wykorzystać Konsument. Co jednak istotne nie ma zatem  możliwości zażądania od razu od sprzedawcy zwrotu pieniędzy. Często  jednak konsumenci sądzą inaczej, lecz przepisy mówią jasno kiedy można  żądać zwrotu zapłaconej ceny. Warto przeczytać przed reklamacją -  http://winienczyma.bn.org.pl/kiedy-sprzedawca-musi-rzecz-wymienic-naprawic-a-kiedy-zwrocic-pieniadze/

Jeżeli otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub popsuje się  podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od Ciebie, możesz skorzystać  z prawa gwarancyjnego i rękojmi.  Standardowo na towar udzielamy gwarancji na okres 6 miesięcy. Wybrane produkty posiadają  gwarancję  producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski na  okres od 6 do 24 miesięcy. Gwarancji nie podlegają wszelkie uszkodzenia mechaniczne, oraz uszkodzenia spowodowane niedbałym lub niewłaściwym,  niezgodnym z przeznaczeniem użytkowaniem. Po otrzymaniu informacji o  reklamacji ze strony Klienta oraz po otrzymaniu towaru stanowiącego przedmiot reklamacji, Sklep jest zobowiązany do  ustosunkowania się do reklamacji w ciągu 14 dni. Termin naprawy lub  wymiany towaru w znacznej mierze zależy od producenta i wynosi ok. 1 do 2  miesięcy.

Aby Twoja reklamacja została rozpatrzona, powinieneś/powinnaś spełnić następujące warunki:  

  • do zwracanego produktu dołącz fakturę/paragon wraz z gwarancją (jeśli takowa została dołączona do przesyłki), oraz wypełniony formularz << pobierz
  • produkt powinien zostać zwrócony w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym (jeśli takie posiadał).
  • w przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przy odbiorze zamówienia, należy sprawdzić towar przy kurierze i spisać odpowiedni protokół szkody i powiadomić sklep aby podjąć kolejne kroki. Dokument ten jest podstawą reklamacji w firmie kurierskiej.
  • w przypadku paczki "ostrożnie szkło", "ostrożnie nie rzucać", należy sprawdzić zawartość przesyłki i w razie jej uszkodzenia spisać odpowiedni protokół uszkodzenia i powiadomić sklep aby podjąć kolejne kroki. Dokument ten jest podstawą reklamacji w firmie kurierskiej.

Reklamowany produkt wysyłamy przesyłkami rejestrowanymi (list polecony ekonomiczny/paczka pocztowa ekonomiczna). Przed wysyłką należy skontaktować się celem ustalenia adresu wysyłki z powodu serwisów w różnych miejscowościach. Po rozpatrzeniu reklamacji - standardowo 14 dni roboczych (w uzasadnionych przypadkach i przy serwisie zewnętrznym do 30 dni), wysyłamy za pomocą poczty elektronicznej decyzję oraz naszą propozycję, jeśli nie było informacji w formularzu, czego klient oczekuje.

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z warunkami umowy      
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) nakłada obowiązek odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową w przypadku stwierdzenia tej niegodności przed upływem 2 lat od wydania towaru. Przy czym w myśl ustawy, sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. Klient w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, ma 2 miesiące na dokonanie obowiązku informacyjnego i żądanie naprawy lub wymiany towaru na nowy. Jeżeli okaże się to niemożliwe do wykonania lub będzie wymagało nadmiernych kosztów, Klient ma możliwość domagania się obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Sklep jest zobowiązany do ustosunkowania się do tego żądania w ciągu 14 dni.      

Aby Twoja reklamacja została rozpatrzona, powinieneś/powinnaś spełnić  następujące warunki:  

  1. Jeśli posiadasz, do zwracanego produktu dołącz fakturę/paragon (lub  inny dowód zakupu w sklepie) wraz z gwarancją (jeśli takowa została  dołączona do przesyłki), oraz wypełniony formularz reklamacyjny. 
  2. Produkt  powinien zostać zwrócony w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu  fabrycznym.  
  3. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania przy odbiorze  zamówienia, prosimy o sprawdzenie towaru przy kurierze i spisać  odpowiedni protokół szkody, który jest podstawą reklamacji w firmie  kurierskiej.  
  4. Reklamowany produkt należy wysłać przesyłką rejestrowaną, w rozsądnym koszcie np. list  polecony ekonomiczny, paczka pocztowa ekonomiczna. Przed wysyłką należy skontaktować się celem ustalenia adresu wysyłki z powodu serwisów w różnych miejscowościach. Przy jednoznacznych problemach wysyłamy do Kupującego opłaconego kuriera. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, pokrywamy koszty wysyłki do nas i do Kupującego.
  5. Po rozpatrzeniu reklamacji - standardowo 14 dni  roboczych (w uzasadnionych przypadkach i przy serwisie zewnętrznym do   30 dni), wysyłamy za pomocą poczty elektronicznej decyzję oraz naszą   propozycję, jeśli nie było informacji w formularzu, czego klient  oczekuje. 

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z warunkami umowy 

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie  Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) nakłada  obowiązek odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową w przypadku stwierdzenia tej niegodności przed upływem 2 lat od  wydania towaru. Przy czym w myśl ustawy, sprzedawca nie odpowiada  za  niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.  Jeżeli okaże się to niemożliwe do wykonania lub będzie wymagało  nadmiernych kosztów, Klient ma możliwość domagania się  obniżenia ceny  lub odstąpienia od umowy. Sklep jest zobowiązany do ustosunkowania się  do tego żądania w ciągu 14 dni.  

Reklamacja z tytułu uszkodzeń lub braków powstałych w transporcie       

W przypadku dostrzeżenia uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas  transportu, Jeżeli towar, który otrzymasz, ma naruszone opakowanie, jest   niekompletny lub uszkodzony przez przewoźnika lub brakuje towaru w  przesyłce, prosimy w momencie odbioru towaru w obecności spedytora,  sporządzić protokół szkody (reklamacyjny) podpisany przez dostarczyciela  i odbiorcę. protokół powinien zawierać: datę, godzinę doręczenia oraz  opis uszkodzeń lub zauważonych braków w towarze, uwzględniając jego  markę i model. Po otrzymaniu wyjaśnienia od przedstawiciela Poczty  Polskiej lub firmy kurierskiej, Sklep kontaktuje się z Klientem w celu podjęcia dalszych decyzji odnośnie ponownej wysyłki towaru lub  anulowania zamówienia i zwrotu wpłaty.

Jeżeli przesyłka ma nienaruszone opakowanie zewnętrzne, możesz w  obecności kuriera sprawdzić jej zawartość. Jeżeli po rozpakowaniu okaże  się, że produkt jest uszkodzony, należy również spisać protokół szkody.  Szczególnie dotyczy do przypadku oznaczenia przesyłki jako 'Ostrożnie' i  'Ostrożnie  szkło'. Jednocześnie w takiej sytuacji napisz do nas.  Reklamacje uszkodzonego produktu mogą być zgłaszane u Przewoźnika w  terminie do 2 dni od chwili odbioru przesyłki. Spisany protokół należy  przesłać na adres naszego sklepu wraz z dowodem zakupu. 

Kupujący będący konsumentem, ma możliwość skorzystania z pozasądowego  sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym  Polubownym Sądem Konsumenckim przy  Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w [miasto]. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i  procedur rozstrzygania sporów, znajdują  się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Zgodnie z nową dyrektywą unijną w sprawie internetowego  systemu rozstrzygania sporów konsumenckich,, istnieje możliwość rozstrzygania sporów na Europejskiej Platformie ODR (Online Dispute Resolution), pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Ponadto,  może  uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między   Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy  powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji  społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów   (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).   Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym  numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie   Konsumentów Polskich pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl.

WARUNKI GWARANCJI - karta gwarancyjna do pobrania

OKRES STANDARDOWEJ GWARANCJI NASZEGO SKLEPU, WYBOSI 6 MIESIĘCY DLA KONSUMENTÓW, 1 MIESIĄC DLA TOWARÓW ZAKUPIONYCH NA FIRMĘ, O ILE ZAŁĄCZONA KARTA GWARANCYJNA NIE STANOWI INACZEJ.

Terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej obejmuje obszar RP. Niniejsza karta jest ważna wyłącznie z dołączonym dowodem zakupu.

  1. Sprawne urządzenie nie podlega gwarancji.
  2. Ujawnione w okresie gwarancji wady będą usuwane bezpłatnie w terminie 21 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji.
  3. W przypadku, gdy naprawa wymaga importu części zamiennych z zagranicy, termin naprawy może być wydłużony.
  4. Niniejszą gwarancją objęte są usterki spowodowane wadliwymi częściami i/lub defektami produkcyjnymi.
  5. Nabywcy  przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy, jeżeli w okresie gwarancji  upoważniony zakład stwierdzi, że usunięcie wady nie jest możliwe lub  zostanie dokonana minimum jedna naprawa przez upoważniony punkt  naprawczy, a sprzęt będzie nadal wykazywał wady uniemożliwiające  używanie go zgodnie z przeznaczeniem.
  6. Nabywca  traci uprawnienia gwarancyjne w przypadku uszkodzeń sprzętu powstałych  na skutek wypadków losowych, niewłaściwego/nieumiejętnego użytkowania  lub niezgodności z instrukcją użytkowania, przechowywania, konserwacji,  transportu, samowolnego naprawiania lub przeróbek sprzętu, uszkodzeń  mechanicznych, utrata karty gwarancyjnej.
  7. Gwarancji  nie podlegają części obudowy i akcesoria podlegające normalnemu zużyciu  podczas w czasie eksploatacji jak zabrudzenia, zarysowania, wytarcie  napisów itp..
  8. Gwarancja nie obejmuje materiałów eksploatacyjnych.
  9. Karta  gwarancyjna jest ważna po okazaniu dowodu zakupu, jeżeli jest  ostemplowana przez sprzedawcę, posiada czytelnie i poprawnie wypełnione  wszystkie rubryki bez zmian i skreśleń.
  10. Reklamujący jest zobowiązany dostarczyć urządzenie do punktu sprzedaży na własny koszt.
  11. Ewentualny koszt nieuzasadnionych roszczeń wynikających z warunków gwarancji oraz testowania ponosi Nabywca.
  12. W celu  przyspieszenia realizacji naprawy gwarancyjnej należy wraz z  reklamowanym towarem dostarczyć w pełni wypełniony formularz reklamacji  towaru.
  13. Ewentualne  spory związane z realizacją obowiązków gwarancyjnych będą rozstrzygane  przez sąd właściwy dla siedziby Wiking Szczecin
  14. Zakup urządzenia objętego niniejszą gwarancją jest równoznaczny z przyjęciem niniejszych warunków.
  15. Gwarancja  na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie  zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z niezgodności towar z umową
  16. Kupujący  będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu  rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym  Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej.  Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania  sporów,  znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w  zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.

 

Chcemy zapewnić Tobie, jako Kupującemu maksimum korzyści z zakupów w naszym sklepie. Naszym celem jest Twoje zadowolenie nie tylko z wybranych produktów, ale również ze sposobu ich dostarczenia. Jednak pamiętajmy, że wzajemny szacunek oraz przestrzeganie praw i obowiązków przez oby dwie strony umowy to nie wybór ale obowiązek.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl